tisdag 1 april 2008

Sommartid..

Jaha då var det detta med sommartid,det är inte lätt när man är liten
att förstå att man ska gå & lägga sig ändå.Igår morse var det ett
litet ösregn att få upp medans Tilda verkade oberörd av det hela.
Men Jacob han behöver visst en extra timme inte en mindre.
Somnade på köksbordet vid 18.30 son sen som en gris till 06.30 i
morse.
Trodde jag skulle dö av grin när min kära arbetskollega
Karolina berättade för oss att när hennes man skulle hämta
dottern i fredags så bad hon honom att ta hem overallen för tvätt.
Hon kom hem fråga var den var & då svara han
" mmm du skulle sett overallen den var döskitig"
Ja det var därför den skulle hem ,var är den??
" Ahh den är kvar!!"
Tror han att den ska bli ren på dagis över helgen eller??
Typiskt män.....vi skrattade gott ialla fall.

I morse var det lite turbulens hos Tilda på skolan för det är visst fler barn som pratar om sk"mobbing" hemma.
Det är visst ett fåtal tjejer som har "klubbar" där bara vissa barn får vara med & det tog vi mammor upp i morse.Får se om det blir bättre framöver ,de är trots allt lite små för att redan ha gängbildning de där tjejerna.

Guud vad min axel värker...skulle behöva något starkt att dricka men får väl nöja mej med en IPREN ,nu när det är tisdag .Man ska inte dricka mitt i veckan sägs det.
Får väl ta en tur till soffan & se om det finns någon bra film att somna till...
Förresten jag har inte blivit lurad idag .Har du???

Inga kommentarer: